شاید وقت آن رسیده باشد که بخواهید از شر وسایل اضافی و خرده ریز منزل خود خلاص شوید و دیدن وسایل کهنه و به درد نخور را تحمل نکنید. شما می‌توانید وسایلی که در خانه وجود دارند و به آن‌ها نیاز ندارید را دور بیندازید یا آن‌ها را بازیافت کنید. همیشه بر سر وسایل اضافی که در خانه وجود دارد، تصمیم‌گیری‌ها سخت می‌شود که آیا آن‌ها را دور بیندازیم یا آن‌ها را نگه داریم و یا حتی به این فکر کنیم که آن‌ها را بازیافت کنیم.

خیلی وقت‌ها فکر می‌کنیم که بعضی از وسایل در آینده به کار ما می‌آیند و می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم اما ممکن است زمان زیادی بگذرد و ما هیچ وقت از این وسایل اضافه استفاده نکنیم و فقط فضای زیادی از خانه و یا محل کار ما را می‌گیرد. در ادامه با ما باشید تا به شما بگوییم چطور می توانید از شر وسایل اضافی منزل خلاص شوید!

چطور از لوازم اضافی منزل خلاص شویم؟

خیلی از افراد بعد از این که متوجه می‌شوند باید از شر بسیاری از وسایل موجود در خانه که به کار آن‌ها نمی‌آید خلاص شوند، تنها به این فکر می‌کنند که می‌توانند این لوازم را دور بیندازند اما خیلی‌ها نمی‌دانند که به کمک شرکت‌های ضایعاتی می‌توانید خیلی راحت و سریع درب منزل ضایعات را بفروشید که در این صورت علاوه بر این که از ضایعات منزل خود خلاص و راحت می‌شوید، بلکه به فرایند طبیعت و بازیافت نیز کمک می‌کنید. این کار علاوه بر کمک به طبیعت باعث کسب درآمد شما نیز خواهد شد. جالب است بدانید که می‌توانید خرده ریزهای منزل هم بفروشید و محدودیتی در این قسمت وجود ندارد. در ادامه شما را راهنمایی می‌کنیم تا لوازم اضافی منزل خود را بشناسید؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

حواستان به تاریخ انقضای لوازم خانه خود باشد.

جالب است بدانید که حتی وسایل و لوازم خانه تاریخ انقضا دارند. برای مثال ممکن است که شما مدتی است وسیله‌ای را تهیه کرده باشید و نتوانسته باشید در این مدت از آن استفاده کنید و یا زمان استفاده از آن را نداشته‌اید. اگر شما به وسیله‌ای را خریداری کردید و در مدت زمان ۶ ماه از آن استفاده نکردید، احتمالا شما هیچگاه از آن استفاده نخواهید کرد و تاریخ مصرف آن نیز رو به اتمام است و دیگر نمی‌توان از آن استفاده کرد؛ بنابراین این مسئله اهمیت ندارد که شما وقت نکردید از این وسیله استفاده کنید و یا اینکه حتی بابت آن پول زیادی را داده اید. بارز ترین مثال در این زمینه ضایعات چوب است؛ زیرا در هر خانه‌ای وسایل چوبی به چشم می‌خورند.

وسایل اضافی در خانه

جداکردن خاطره از وسایل مورد نیاز

در خانه همه ما به خصوص بسیاری از ایرانی‌ها، وسایلی وجود دارند که کاربرد خاصی ندارند اما ممکن است افراد خانه را به یاد خاطره‌هایی بیاندازند. برای مثال اولین دفتر خاطره شما، اولین کفش شما و اولین عروسک شما. تمامی این وسایل می‌توانند بسیار خاطره‌انگیز باشند اما وجود آن‌ها در خانه نیازی از شما برطرف نمی‌کنند. ممکن است که شما هر چند سال یکبار آن‌ها را از کارتن در آورده و نگاهی کنید و دوباره سر جای خود بگذارید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که وسایل خاطره‌انگیز کم اهمیت‌تر را لیست کنید و آن‌ها را به شرکت‌های ضایعاتی بفروشید و از این طریق کسب درآمد کنید. این کار علاوه بر این که سنگینی فضای خانه را از بین می‌برد بلکه میتواند باعث ایجاد درآمدی برای شما شود.

دور ریختنی‌های آشپزخانه

ممکن است که با سفارش غذا از بیرون، برای شما قاشق چنگال یکبار مصرف یا لیوان یکبار مصرف آورده باشند. همه افراد در خانه‌شان قاشق چنگال‌های با کیفیت و محکم وجود دارند؛ بنابراین تا زمانی که به پیکنیک نروند، نیازی به قاشق چنگال‌های پلاستیکی پیدا نخواهند کرد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که وسایل پلاستیکی یکبار مصرف خانه خود را به شرکت‌های ضایعاتی بسپارید. علاوه بر این قاشق و چنگال‌ها، بسته‌بندی‌های ادویه در آشپزخانه‌ها وجود دارند که شکل‌ها و رنگ‌های گوناگونی دارند که این محصولات علاوه بر اینکه فضای اضافی اشغال می‌کنند، ظاهر بدی به آشپزخانه می‌دهند. سعی کنید که برای تمام ادویه‌های خود یک ظرف مخصوص تهیه کنید و از استفاده ظرف‌های رنگارنگ و مختلف دوری کنید چرا که این مورد می‌تواند باعث ایجاد ظاهری بد در آشپزخانه شما شود. چاقوهای کند و قدیمی، قابلمه و لوازم آشپزخانه‌ای که قدیمی شده‌اند و مورد استفاده‌تان قرار نمی‌گیرند را به ضایعاتی‌ها بفروشید تا از شر لوازم اضافی آشپزخانه خود خلاص شوید.

وسایل اضافی خانه و اتاق

وسایل اضافی خانه و اتاق

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هر بار که به طور کلی خانه و یا اتاق خود را مرتب می‌کنید و پاکسازی آن‌ها می‌پردازید، زباله‌ها بسیاری جمع می‌شوند. از بین این مواد و وسایل دورریختنی، می‌توانید بسیاری از آن‌ها را بازیافت کنید تا علاوه بر کمک به طبیعت، وسایل اضافی موجود در خانه پاکسازی شوند. این وسایل می‌تواند شامل روزنامه‌های تاریخ گذشته، ضایعات کارتن، خودکارهای بی‌جوهر، خودکارهای خراب، سیم‌های زائد و اضافی روی زمین و یا روی کامپیوتر، تقویم‌های تاریخ گذشته، سررسیدهای مربوط به سالهای قبل، کاغذ کادوهای پاره، کاغذهای نصفه نیمه و… باشند. در ادامه چند مورد از وسایل دور ریختنی خانه را به شما معرفی می‌کنیم:

  • لوازم آرایش قدیمی
  • کتاب‌هایی که هیچ وقت نخواندید.
  • مجله‌های قدیمی
  • کارتون و جعبه‌های پاره
  • گلدان‌های شکسته و قدیمی
  • کیسه‌های فروشگاهی اضافه
  • وسایل ورزشی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
  • صندلی‌های شکسته
  • پرده‌های رنگ و رو رفته
  • لامپ‌های سوخته و قدیمی
  • لباس‌های کودکی
  • اسباب بازی‌های مربوط به دوران کودکی
  • وسایل اضافی موجود در کمد

مطمئناً همه ما می‌دانیم که کمد بیشترین حجم وسایل دوریختنی را دارد. معمولاً همه افراد وسایلی که مورد استفاده نیستند را ابتدا در داخل کمد می‌گذارند؛ بنابراین بسیاری از وسایل دور ریختنی داخل کمد شما وجود دارد که در زیر چند مورد از این وسایل دور ریختنی را به شما معرفی می‌کنیم.

  • جوراب‌های لنگه به لنگه و پاره که قابل دوخت و تعمیر نیستند.
  • کیف و کلاه‌هایی که سالیان سال است استفاده نشده اند.
  • کفش‌هایی که بیشتر از یک سال استفاده نشده اند.
  • کاغذهای پاره
  • عینک‌های شکسته
  • حوله‌های کهنه
  • لباس‌هایی که دیگر سایزمان نیز نیستند.
  • هدیه‌هایی که هیچ وقت از آن‌ها استفاده نکردیم.

سخن پایانی در رابطه با وسایل دورریختنی در خانه

به جای اینکه لوازم دور ریختنی خانه خود را به سطل زباله بیندازید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که با یک شرکت ضایعاتی تماس گرفته و سعی کنید که لوازم موجود در خانه خود را تا حد ممکن بازیافت کنید چراکه این کار می‌تواند به محیط زیست کمک به سزایی کند و علاوه بر آن باعث کاهش آلودگی و صرفه جویی در استفاده از منابع خواهد شد. بازیافت لوازم موجود در خانه باعث صرفه جویی در انرژی می‌شود و از مواد خام کمتری استفاده خواهد شد. علاوه بر همه این موارد شما می‌توانید با فروش لوازم اضافی خانه خود، درامدی به دست بیاورید.