بسیاری از افراد اقدام به بازسازی منزل و یا تخریب منزل خود می‌کنند و به فکر بازیافت ضایعات به وجود آمده هستند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که شروع به بازسازی منزل خود کرده اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا آگاهی لازم در مورد ضایعات و نخاله‌های پس از بازسازی و تخریب را کسب کنید و بدانید با این ضایعات چه کاری کنید تا کسب درآمد داشته باشید و علاوه بر آن به محیط زیست کمک کنید. اگر در مورد ضایعات پس از تخریب منزل خود سوالی داشتید می‌توانید با تیم مشاوره‌ی شرکت تفکیکان تماس بگیرید.

ضایعات پس از تخریب منزل

یکی از نگرانی‌های افرادی که اقدام تخریب منزل می‌کنند، ضایعاتی است فضای آن‌ها را اشغال می‌کند. شما می‌توایند ضایعات پس از تخریب را درب منزل خود تحویل کارکنان شرکت تفکیکان دهید تا از شر آن‌ها خلاص شوید. با این کار دیگر لازم نیست که این ضایعات را به مسافت‌های طولانی حمل کنید و یا این که در مدت زمان طولانی، آن‌ها را در محل خود نگهداری کنید. در ادامه نحوه بازیافت ضایعات پس از تخریب را برای شما شرح می‌دهیم.

ضایعات فلزات

ضایعات فلزات در تخریب منزل بسیار یافت می‌شوند و بسیاری از این فلزات قابل بازیافت هستند و به همین دلیل ارزش پولی دارند و می‌توانید آن‌ها به شرکت‌های بازیافتی بفروشید که از این راه درآمد کسب کنید. وقتی ضایعات فلزات بازیافت شوند، می‌توانند به عنوان بخشی از مواد اولیه برای ساخت محصولات جدید مورد استفاده قرار گیرند. ضایعات فلزی‌ای که دور ریخته می‌شوند، ممکن است که مقدار زیادی باشند به طوری که نتوان آن‌ها را کنترل کرد. ضایعات فلزات می‌توانند به شدت به محیط زیست آسیب بزنند؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما به فکر فروش این ضایعات به شرکت‌های ضایعاتی باشید تا علاوه بر وجهی که دریافت می‌کنید، به اکوسیستم نیز کمک کنید.

تیر آهن

یکی از ضایعات آهن، تیرآهن است که به دلیل وزن زیاد و سایز بزرگی که دارد ممکن است باعث نگرانی شما شود. تیر آهن جزو ضایعاتی است که امکان بازیافت آن بسیار بالاست و اگر بازیافت نشود می‌تواند آسیب خیلی جدی به اکوسیستم وارد کند. تیر آهن معمولا با قیمت‌های خوبی از منازل خریداری می‌شوند.

ضایعات تخریب منزل

میلگرد

یکی از عناصر اصلی در ساختمان‌ها میلگردها هستند که ممکن است در لیست ضایعات تخریب منزل شما باشند. میلگردها در بسیاری موارد مورد استفاده‌ی مجدد قرار می‌گیرند و یا این که وارد فرآیند بازیافت می‌شوند. شرکت تفکیکان ضایعات فلزی شما که شامل میلگردها هستند را درب منزل از شما تحویل می‌گیرد و بابت آن مبلغ مناسبی به شما پرداخت می‌کند.

نبشی

نبشی یکی از ضایعات فلزی است و افرادی که بازسازی منزل انجام می‌دهند، ضایعات نبشی خود را به شرکت‌های ضایعاتی می‌فروشند. نبشی یک پروفیل است و از ۲ ضلع عمود بر هم تشکیل شده است. نبشی‌ها انواع مختلفی دارند و به ۴ دسته نبشی پرسی، نبشی فابریک، نبشی بال مساوی و نبشی بال نامساوی تقسیم‌بندی می‌شوند. برای فروش نبشی‌ها و تحویل درب منزل آن با تفکیکان تماس بگیرید.

ضایعات شیشه

شیشه‌ها جزو ضایعاتی هستند که باید بازیافت شوند. یکی از سخت‌ترین انواع بازیافت، بازیافت شیشه می‌باشد؛ زیرا خرده‌های شیشه توسط مردم جمع آوری و تفکیک نمی‌شود. شما می‌توانید هر نوع شیشه‌ای مانند شیشه شکسته، شیشه سالم، شیشه لامپ، شیشه میز و… را بفروشید تا بازیافت شود. بازیافت شیشه مزایای بسیاری دارد که یکی از آن‌ها کاهش هزینه‌های مربوط به تولید شیشه است. بازیافت شیشه باعث کاهش آلودگی، صرفه جویی در مصرف آب و مواد معدنی می‌شود.

ضایعات بلوک، سیمان، گچ و آجر

این نوع از ضایعات معمولا قابل بازیافت نیستند و توسط شرکت‌های ضایعاتی خریداری نمی‌شوند و جزو نخاله‌های ضایعاتی پس از بازیافت منازل محسوب می‌شوند. این ضایعات باید به مراکزی که نخاله‌های ساختمانی را دریافت می‌کنند تحویل داده شوند.

ضایعات پس از بازسازی منزل

اگر بازسازی منزل انجام داده باشید، حتما متوجه تعداد زیاد ضایعاتی که در این بازسازی‌ها وجود دارد شده اید. این ضایعات شامل موارد مختلفی هستند که فضای زیادی را اشغال می‌کنند و می‌توانند کار بازسازی را برای شما سخت کنند. از طرفی دور ریختن این ضایعات می‌تواند برای محیط زیست به شدت مضر باشد؛ بنابراین باید حتما به فکر بازیافت آن‌ها باشید تا بتوانید از این طریق کسب درآمد نیز داشته باشید. ضایعات پس از بازسازی منزل شامل موارد زیر می‌باشد:

ضایعات چوب

مطمئنا عمده‌ی ضایعاتی که در بازسازی منزل یافت می‌شود، ضایعات چوب هستند و اهمیت بازیافت چوب بر هیچ کسی پوشیده نیست. همانطور که می‌دانید برای تهیه انواع چوب ها، درختان زیادی قطع می‌شوند و آب زیادی مصرف می‌شود. علاوه بر این دو مورد، تولید چوب باعث آلودگی هوا نیز خواهد شد؛ بنابراین ضایعات چوبی خود را به شرکت تفکیکان تحویل دهید تا کار بازیافت آن را انجام دهند.

ضایعات شیرآلات

اگر در بازسازی منزل خود اقدام به تعویض شیرآلات حمام، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و… کرده اید، شیرآلات قبلی را دور نیندازید و سعی کنید آن‌ها را به یک شرکت ضایعاتی بفروشید. ضایعات شیر آلات قابل بازیافت هستند و جزو ضایعات فلزی به شمار می‌آیند.

ضایعات لوله و اتصالات

ضایعات لوله و اتصالات معمولا جزو ضایعات پلاستیکی به شمار می‌آیند. به طور کلی ضایعات پلاستیکی به هیچ عنوان نباید دور ریخته شوند؛ زیرا این ضایعات در طبیعت تجزیه نمی‌شوند و اگر ضایعات پلاستیکی دارید، باید به فکر بازیافت آن باشید. ضایعات پلاستیکی خود را درب منزل به شرکت تفکیکان ارائه دهید و از این طریق کسب درآمد کنید.

ضایعات بازسازی منزل

ضایعات کابل برق

کسانی که بازسازی منزل انجام می‌دهند، ممکن است با حجم زیادی از ضایعات کابل برق مواجه شوند. شاید در نگاه اول به نظر برسد که این نوع از ضایعات نیازی به بازیافت ندارند اما مسئله جور دیگری است. ضایعات کابل برق دارای ارزش پولی هستند و شما می‌توانید آن‌ها را بفروشید.

ضایعات شیشه

همیشه ضایعات شیشه‌ای در بازسازی منزل یافت می‌شوند. اگر شیشه‌ها دور ریخته شوند، علاوه بر اینکه چرخه بازیافت آن‌ها دچار اختلال می‌شود، بلکه ممکن است انسان‌های دیگر و حیوانات خیابانی را دچار صدمه کند؛ بنابراین ضایعات شیشه‌ای خود را به تفکیکان بسپارید.

جمع‌بندی از ضایعات تخریب و بازسازی منزل

همانطور که در بالا گفته شد، فروش ضایعات می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی داشته باشد. تنها با یک تلفن کوتاه به شرکت تفکیکان می‌توانید هم کسب درآمد کنید و هم این که تاثیر خوبی در محیط زیست بگذارید. تمامی ضایعات به غیر از نخاله ها، توسط این شرکت خریداری می‌شوند و اهمیت بازیافت آن‌ها همانطور که در بالا گفته شد، آنقدر زیاد است که امروزه اکثریت افراد به فروش این ضایعات می‌پردازند.