باید خانه‌دار باشید تا متوجه شوید هر روز گرد گیری کردن چه مزه‌ای دارد. هر روز همه جای خانه را دستمال بکشید و گرد گیری کنید و فردا دوباره ببینید همه جا پر شده است از گرد و خاک. در این روزها با توجه با افزایش گرد و خاک در کشور که از کشورهای همسایه و مناطق کویری وارد کشور می‌شود، میزان گرد و خاکی که از لای درب و پنجره‌ها وارد خانه می‌شود بسیار بیشتر شده است و از همین رو، کثیف شدن خانه و نیاز به گرد گیری خیلی بیشتر شده است. البته این گرد و غبارهای وارداتی هم اگر نباشند، زندگی شهری طوری شده که به دلیل ماشینی شدن زندگی شهری و تردد بسیار زیاد ماشین در سطح شهر، میزان آلودگی بسیار زیاد شده است؛ به همین دلیل اگر درب و پنجره‌ی خانه‌ی شما درب و پنجره‌ی مناسبی نباشد، ورود این آلودگی‌ها به منزل‌تان اجتناب ناپذیر است.

البته جلوگیری از ورود گرد و خاک و آلودگی تنها بخشی از منافع استفاده از درب و پنجره‌های مناسب است و این درب و پنجره‌ها که سال‌ها است در همه جا مورد استفاده قرار می‌گیرند، منافع بسیاری دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت تا ببینیم، تعویض درب و پنجره‌ی قدیمی تنها برای خلاصی از گرد و غبار نیست و منافع دیگری هم دارد.

منافع تعویض درب و پنجره‌ی قدیمی

البته یکی از راه‌هایی که می‌توانید از این گرد و خاک و آلودگی شهری خلاص شوید مهاجرت کردن است. بله مهاجرت. اگر از شهرهای بزرگ خارج شوید و در یک روستای خوش آب و هوا شروع به داشتن یک زندگی آرام، سالم و به دور از آلودگی‌های شهری کنید، نیازی به تعویض درب و پنجره‌ی قدیمی خود ندارید و به راحتی می‌توانید از درب و پنجره‌های قدیمی چوبی با آن شیشه‌های رنگی و زیبایش استفاده کنید. اگر کسب و کاری دارید که می‌توانید اینگونه زندگی را انتخاب کنید یا مثلاً به اندازه‌ی کافی کار کرده‌اید و زمان بازنشستگی‌تان است، واقعا این چیزی است که به شما توصیه می‌کنیم.

اما اگر این کار برای شما ممکن نیست، تعویض درب و پنجره‌های قدیمی می‌تواند تغییرات چشم‌گیری در آرامش و آسایش خانه‌ی شما ایفا کند که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

افزایش آرامش خانه:

وقتی در خانه نشسته‌اید و می‌خواهید استراحت کنید، شاید بتوان گفت سکوت مهمترین عنصر برای داشتن استراحتی دلنشین و خوشایند است. در این میان فرض کنید یک وانت دوره گرد برای خرید انواع ضایعات شروع به فریاد زدن کند! : «دمپایی پاره، پلاستیک پاره خریداریم، ضایعات لوازم منزل خریداریم. آبگرمکن کهنه، ضایعات شوفاژ خریداریم» آن هم با آن صدای گوشخراشی که برای همه آشنا است.

این اصلا خوب نیست. درب و پنجره‌های قدیمی طوری طراحی نشده‌اند که عایق خوبی برای صدا باشند و به همین دلیل، صدای بیرون به راحتی وارد خانه می‌شود، انگار نه انگار که پنجره‌ای هست! اما با تعویض درب و پنجره‌ی قدیمی خانه‌ی خود می‌توانید، آرامش را وارد خانه‌ی خود کنید و اجازه ندهید سر و صدای وانت‌های دوره گرد آرامش خانه‌ی شما بر هم زند. البته زندگی شهری و تردد همواره‌ی ماشین و موتور در خیابان آنقدر زیاد است که صدای وانت‌های دوره گرد تنها مثالی برای روشن شدن بهتر مطلب است و نیاز به داشتن پنجره‌هایی که عایق صوتی خوبی باشند، نیاز همواره‌ی اکثر خانه‌های شهرهای بزرگ است.

افزایش امنیت خانه با تعویض درب و پنجره‌ی قدیمی:

بسیاری از پنجره‌های قدیمی استحکام کافی برای حفظ امنیت را ندارند و اگر به افزایش امنیت خانه‌ی خود فکر می‌کنید، قطعا تعویض درب و پنجره‌های قدیمی گزینه‌ی اول برای شما است.

با رشد صنعت و تکنولوژی در ساخت درب و پنجره‌های جدید، میزان امنیتی که این درب و پنجره‌ها تأمین می‌کنند بسیار بالا رفته و از امکانات بسیار بهتری مثل افزایش استحکام درب و پنجره، افزایش قدرت قفل‌های به کار رفته در آن‌ها و طراحی ضد سرقت بهره برده‌اند. این کار مخصوصاً برای آپارتمان‌های طبقات پایین از اولویت بیشتری برخوردار است.

بهبود هزینه‌های جاری منزل و کمک به محیط زیست

بسیاری از درب و پنجره‌های قدیمی عایق حرارتی خوبی نیستند و به راحتی سرما و گرما را از خود عبور می‌دهند. این عبور سرما و گرما باعث می‌شود انرژی زیادی هدر برود و به این ترتیب، هزینه‌های جاری منزل، مثل هزینه‌ی مصرف گاز و هزینه‌ی مصرف برق افزایش پیدا کند.

این در حالی است که کشورهای پیشرفته به این نکته و نقش استفاده از درب و پنجره‌های عایق حرارتی، در کاهش مصرف سوخت خانه‌ها پی برده‌اند و با استفاده از تکنولوژی‌های جدیدی که در صنایع درب و پنجره‌ سازی مورد استفاده قرار داده‌اند، میزان اتلاف انرژی در شهرها را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند. به همین دلیل استفاده از درب و پنجره‌های جدیدی مثل یو پی وی سی، دو جداره، سه جداره و… کمک می‌کند صرفه جویی به صورت خود به خود اتفاق بیفتد و به این ترتیب، بدون نیاز به انجام کار خاصی، نقشی اساسی در بهبود اوضاع محیط زیست داشته باشیم.

منافع دیگری که تعویض درب و پنجره‌های قدیمی با خود دارند

علاوه بر سه موردی که در بالا آن را بررسی کردیم و بسیار اساسی بودند، موارد دیگری هست که هر کدام به خودی خود می‌تواند مزیتی قابل توجه برای تعویض درب و پنجره‌ی قدیمی به حساب بیاید.

درب و پنجره‌ی قدیمی

تنوع در طرح و رنگ

برای مثال یکی از این مزیت‌ها تنوع در طرح و رنگ این پنجره‌های مدرن است که این فرصت را برای شما ایجاد می‌کند تا درب و پنجره‌ی منزل خود را هماهنگ با دکوراسیون داخلی خانه‌تان انتخاب کنید و به این ترتیب، زیبایی خانه‌ی خود را افزایش دهید. زیبایی و هارمونی چیزهای عملکردی نیستند ولی در آرامش و حال خوب شما می‌توانند تغییر ایجاد کنند.

تنوع در باز شو‌های پنجره‌های جدید

این پنجره‌ها باز شو‌های متفاوتی دارند که می‌توانید بر اساس طراحی منزل آن‌ها را انتخاب کنید و به این ترتیب، عملکرد بهتری برای شما داشته باشند. مثلا اگر پنجره‌ای که به صورت معمول باز می‌شوند دست و پا گیر است و نمی‌توانید همیشه آن‌ را باز کنید و از هوای تازه بهره‌مند شوید، می‌توانید مدل بازشویی را انتخاب کنید که مناسب محل زندگی شما است.

غیر قابل نفوذ بودن آب

یکی دیگر از مزیت‌های این پنجره‌ها غیر قابل نفوذ بودن آب در آن‌ها است. اگر با مشکل ورود آب به منزل هنگام بارندگی روبرو هستید، تعویض درب و پنجره‌ی قدیمی می‌تواند راه حل مشکل شما باشد.

از مزایای دیگر تعویض درب و پنجره‌ی قدیمی می‌توان به افزایش طول عمر پنجره‌های جدید، مقاومت در برابر نور خورشید، عدم تغییر رنگ بر اثر تابش نور خورشید و قابل بازیافت بودن آن‌ها اشاره کرد که مزیت‌های قابل توجهی به حساب می‌آیند.

مانعی که شاید بر سر راه تعویض درب و پنجره‌ی قدیمی باشد

یکی از موانع اصلی برای به تعویق انداختن تعویض درب و پنجره‌ی قدیمی، می‌تواند ترس از خرابی دیوار، رنگ دیوار و دردسرهای بازسازی باشد. این مسئله تا حد زیاد حل شده و شرکت‌های مختلف بدون خسارت زدن به دیوار و رنگ خانه‌ی شما می‌توانند کار تعویض درب و پنجره‌ی قدیمی را برای شما انجام دهند.

همچنین اگر شما مشغول بازسازی یا تخریب منزل خود هستید، می‌توانید ضایعات درب و پنجره‌ی خود یا انواع ضایعات تخریب و بازسازی را در سایت تفکیکان به سادگی و با خیال راحت به فروش رسانید تا هرچه سریعتر از دست آن‌ها خلاص شوید.

فروش درب و پنجره‌ی کهنه و قدیمی با تفکیکان

سایت تفکیکان با ایجاد بستر مناسب برای فروش انواع ضایعات، شرایط مناسبی را برای شما فراهم کرده تا بتوانید درب و پنجره‌ی قدیمی خود را به سادگی، با بهترین قیمت روز بازار و در سریعترین زمان به فروش رسانید. به این ترتیب، بافروش ضایعات خود در سایت تفکیکان که مرجعی معتبر در بازار ضایعات به حساب می‌آید، شما می‌توانید بخشی از هزینه‌های تعویض درب و پنجره‌ی قدیمی خود را جبران کنید.

فروش ضایعات درب و پنجره علاوه بر تأمین بخشی از هزینه‌های شما، کمک خوبی به اشتغال‌زایی و بهبود محیط زیست هم هست، زیرا با این کار چرخه‌ی بازیافت رونق می‌گیرد و مشاغل فعال در این حوزه بهتر می‌توانند مشغول کار شوند و با بازیافت ضایعات درب و پنجره کمکی هرچند کوچک به محیط زیست می‌شود.

با توجه به اینکه سایت تفکیکان تمامی خریدارانی که در این سایت ثبت نام می‌کنند را احراز هویت می‌کند، می‌توانید با خیال راحت اقدام به فروش انواع ضایعات خود در این سایت کنید.