از گذشته‌های دور بهترین راه انتقال اطلاعات از فردی به افراد دیگر یا از نسلی به نسل دیگر، نوشتن روی کاغذ بوده است که این روش با گسترش فناوری و تکنولوژی، همچنان هم اهمیت بسیار زیادی دارد و قابل اعتمادترین راه انتقال اطلاعات به حساب می‌آید.

یکی از رایج‌ترین راه‌های انتقال اطلاعات در جامعه روزنامه است که برای انتقال اطلاعات و بالا بردن آگاهی عمومی در زمینه‌های گوناگون به کار می‌رود تا به اصلاح امور عمومی جامعه کمکی کرده باشد. این باعث شده هر روز حجم زیادی از روزنامه در سرتاسر جهان تولید شده و در نتیجه منجر به تولید حجم بسیار زیادی ضایعات روزنامه یا همان روزنامه باطله در کل جهان شود.

گرچه در این مقاله می‌خواهیم بهترین خریدار روزنامه باطله در تهران را به شما معرفی کنیم تا ببینید در سایت تفکیکان می‌توانید به سادگی، با خیال راحت و با منصفانه‌ترین قیمت روز بازار، روزنامه باطله خود را به فروش رسانید؛ اما خوب است پیش از آن، کمی با تاریخچه روزنامه، کاغذ و اهمیت استفاده مناسب از روزنامه باطله آشنا شویم تا حس بهتری از فروش روزنامه باطله خود داشته باشیم و به این ترتیب اهمیت استفاده درست از ضایعات، از جمله روزنامه باطله را بهتر درک کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

روزنامه باطله در تهران

روزنامه چیست و از کجا آمده است؟

روزنامه برای اولین بار در اروپا و در سده‌ی ۱۹ میلادی ایجاد شد. روزنامه‌ی آن زمان به شکل امروزیِ آن نبود و به شکل اوراقی که حاوی اطلاعات و نوشته‌هایی بود، میان مردم پخش می‌شد؛ با اینحال به سرعت میان مردم محبوب شد.

روزنامه به شکلی نزدیک به شکل امروزی‌اش، اولین بار در سال ۱۸۹۲ میلادی در ایالات متحده آمریکا و تنها در شهر نیویورک چاپ و توزیع می‌شد تا پس از چندی در سایر شهرهای بزرگ شرقی آمریکا را هم توزیع شد و به رشدش ادامه داد. کشور آمریکا در سال 2018، طبق آمار، 1272 روزنامه دارد.

روزنامه که بیانیه یا اطلاعیه نیست، به بیان و نشر اطلاعات مختلفی می‌پردازد و به این طریق سعی دارد با انتقاد و گسترش آگاهی عمومی، به اصلاح امور عمومی جامعه کمک کند.

روزنامه که نقش مهمی در انتقال اطلاعات در سطح جامعه دارد این توانایی‌اش را مدیون کاغذ است؛ زیرا همانطور که می‌دانید از کاغذ تهیه شده و بدون کاغذ نه روزنامه در کار است و نه روزنامه باطله‌ای.

به همین دلیل خوب است کمی با تارخچه تولید کاغذ و فرآیند تولید آن نیز آشنا شویم تا بهتر قدر کاغذ، روزنامه، ضایعات کاغذ و روزنامه باطله را بدانیم و با استفاده بهتر از آن‌ها، مثل فروش این روزنامه باطله به خریدار روزنامه باطله، استفاده بهتری از این سرمایه عمومی کرده باشیم.

کاغذ اصلی‌ترین وسیله برای انتقال دانش

از گذشته‌های دور کاغذ اصلی‌ترین و قابل اعتمادترین وسیله انتقال دانش و اطلاعات به دیگران بوده است و این کاغذ بوده که پیشرفت‌های علمی، صنعتی و انسانی را آسان کرده است.
البته بهتر است بگوییم ممکن کرده است؛ چون بدون آن انتقال آگاهی و دانش در سطح وسیع ممکن نیست.

پیشینه‌ی کاغذ به مصریان و به ۲۵۰۰ سال پیش نسبت داده می‌شود. مصریان در آن زمان کاغذ پاپیروسی را از گیاهی نی شکل به نام «پاپیروس» به دست می‌آوردند. واژه «paper» برگرفته از همین واژه پاپیروس است.

مصریان در گذشته این گیاه را به الیاف نازکی تبدیل کرده و با چسباندن آن‌ها به هم، کاغذی به دست می‌آوردند که برای انتقال اطلاعات از آن استفاده می‌کردند که نشان از پیشرفت و رشد علمی و فرهنگی این تمدن کهن دارد.

البته کاغذهای امروزی برای اولین بار توسط چینیان و در حدود ۲۰۰۰ سال پیش اختراع شد که در سده‌های اول ورود اسلام به ایران، دانش تولید کاغذ را از چینیان آموختند و شهر سمرقند برای سال‌ها مرکز بزرگی برای تولید، و خرید و فروش کاغذ به حساب می‌آمد.

کاغذی که از چوب خیزران تهیه می‌شد اولین بار توسط عرب‌ها و در سال ۱۰۹۴ به اروپا برده شد و چندی بعد، کارخانه تولید کاغذ در اسپانیا ساخته شد.

اولین ماشین تولید کاغذ هم در چین ساخته شد؛ همینطور اولین اسکناس در چین ساخته و مورد استفاده قرار گرفت.

کاغذ چیست؟

کاغذ در اصطلاح علمی الیاف سلولوزی متراکمی است که به وسیله فرآیندی شیمیایی-صنعتی از چوب درختان، مخصوصا درختان سوزنی برگ، به دست می‌آید که طی فرآیند مشخصی، چوب درختان قطع شده را در کوره‌های مخصوص، با استفاده از مواد شیمیایی به خمیرهای سلولوزی تبدیل کرده و آن‌ها را به کاغذهایی در ضخامت‌ها و ابعاد مختلف تبدیل می‌کنند.

برای داشتن زمینی بهتر، از روزنامه باطله خود بهتر استفاده کنید

از آنجایی که برای تولید کاغذ درختان باید قطع شوند، استفاده درست از روزنامه باطله یا هر نوع ضایعات چوبی و کاغذی دیگر، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تا جای ممکن باید به استفاده بهتر از ضایعات چوبی مثل: روزنامه باطله، ضایعات کارتن و کاغذ توجه کرد.

به همین دلیل ما با فروش این ضایعات چوبی یا کاغذی به خریدار روزنامه باطله، می‌توانیم کمک کنیم استفاده بهتری از این سرمایه ملی و جهانی شود و علاوه بر استفاده‌هایی که در صنعت کشاورزی یا چرمسازی از این روزنامه‌های باطله می‌شود، با بازیافت آن‌ها به کاهش قطع درختان کمک کنیم، که نتیجه‌ی آن کمک به محیط زیست و داشتن هوایی پاک و سالم است.

برای بهتر درک کردن این مطلب بهتر است کمی آماری صحبت کنیم.

ما برای تولید هر تن کاغذ لازم داریم تا ۱۷ اصله درخت تنومند ۱۰ساله به بالا را قطع کنیم.

همانطور که خوب می‌دانید، ما و هر جانور دیگری برای ادامه حیات خود به اکسیژن نیاز داریم و منبع اصلی تولید اکسیژن درختان هستند. از آنجا که یک درخت بالغ حدود ۲۲ کیلوگرم دی اکسید کربن را جذب می‌کند و به اکسیژن تبدیل می‌کند که این مقدار، برابر مصرف اکسیژن دو انسان بالغ است.

تنها در کشور ما ایران، حدود ۳۰۰.۰۰۰ هکتار جنگل نابود شده است! سیصد هزار هکتار! عدد خیلی زیادی است! هر هکتار ۱۰.۰۰۰ متر مربع است، خانه‌های ما معمولا حدود ۱۰۰ متر است؛ ۳۰۰.۰۰۰ هکتار را در ۱۰.۰۰۰ ضرب کنید تا کمی بهتر متوجه شویم خسارتی که به زمین وارد کرده‌ایم چقدر است!

با توجه به این آمار، بهتر است کمی نسبت به استفاده درست از منابعی که در اختیار داریم هوشیارتر عمل کنیم تا به این ترتیب، هم به نفع خودمان عمل کنیم، هم محیط زیست.

درست است که تنها با استفاده درست از روزنامه باطله یا ضایعات کاغذ و کارتن مشکل محیط زیست حل نمی‌شود؛ اما این کار می‌تواند قدمی مثبت در جهت کاهش قطع درختان باشد که در مقیاس جمعی می‌تواند تأثیرات بزرگی هم داشته باشد.

خریدار روزنامه باطله

از روزنامه باطله چه استفاده‌هایی می‌توان کرد؟

روزنامه باطله در دو نوع خوانده شده و خوانده نشده موجود می‌باشد که نوع خوانده شده‌ی روزنامه باطله در ادارات، خانه‌ها و گوشه و کنار شهرها تولید می‌شود و از آن برای بسته‌بندی در اسباب کشی، بسته‌بندی مرکبات و هنر-صنعت چرمسازی یا سراجی استفاده می‌شود که البته مهمترین کاربرد آن بازیافت است.

به این ترتیب با رساندن روزنامه باطله به خریدار روزنامه باطله، یا هر ضایعات دیگری مثل ضایعات چوب، آهن یا پلاستیک به خریداران این ضایعات، می‌توانیم کمک کنیم مواد اولیه‌ای که در تولید این محصولات به کار می‌رود، به چرخه‌ی تولید برگردد و با این کار، علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید، به حفظ محیط زیست و افزایش سلامت عمومی جامعه کمک کنیم.

وب اپلیکیشن تفکیکان بهترین خریدار روزنامه باطله در تهران

گرچه سایت تفکیکان خریدار روزنامه باطله شما نیست اما با ایجاد بستری مناسب در حوزه ضایعات این امکان را برای شما فراهم کرده است تا هر نوع ضایعات از جمله روزنامه باطله خود را در سریعترین زمان و با منصفانه‌ترین قیمت روز بازار، به فروش رسانید.

سایت تفکیکان که مرجعی قابل اعتماد در حوزه ضایعات کشور به حساب می‌آید، با به کارگیری کارشناسان متخصص در حوزه ضایعات، این امکان را برای شما فراهم کرده است تا روزنامه باطله خود را با خیال راحت بفروشید و نگران این نباشید که از قیمت روز بازار اطلاع ندارید؛ به این ترتیب که وقتی روزنامه باطله خود یا هر ضایعات دیگری را که در سایت تفکیکان قرار می‌دهید، توسط کارشناسان متخصص مورد بررسی قرار می‌گیرد و قیمتی منصفانه و به روز به شما پیشنهاد می‌شود تا بر آن اساس بتوانید روزنامه باطله یا هر ضایعات دیگری مثل ضایعات لوازم خانگی خود را به راحتی و با قیمت کارشناسی شده به فروش رسانید.