اصلی‌ترین چیزی که فکر ما را هنگام خرید و فروش هر کالایی به خود مشغول می‌کند این فکر است که زیادی پول نداده باشیم! یا ارزان نفروخته باشیم! که واقعا می‌تواند روز آدم را خراب کند، مخصوصا اگر بعدا متوجه شویم که می‌توانستیم کالایی که فروختیم را با قیمت مناسب‌تری بفروشیم یا فلان کالا را با قیمت ارزان‌تری تهیه کنیم.

اگر پیش از این قصد فروش ضایعات خود را داشته‌اید، حتما به خوبی درک می‌کنید که بی‌اطلاع بودن از قیمت ضایعات خود و نبودن مرجعی مورد اعتماد برای کارشناسی قیمت ضایعات چقدر می‌تواند به ضرر شما تمام شود.

از این رو کارشناسی قیمت ضایعات از اهمیت فراوانی برخوردار است تا بتوانیم با خیال راحت و اطمینان خاطر خرید کنیم.

از آنجایی که در کشور خلا مرجعی قابل اعتماد برای کارشناسی قیمت ضایعات وجود داشت، سایت تفکیکان با ایجاد بستری مناسب به حل این مسئله پرداخته و مشکل عمومی مشخص نبودن قیمت کارشناسی ضایعات را حل کرده است.

چرا کارشناسی قیمت ضایعات و وجود مرجعی قابل اعتماد در قیمت‌گذاری ضایعات مهم است؟

مسئله مشخص نبودن قیمت در کالاهای نو که معمولا مرجعی برای قیمت‌گذاری دارند هم رواج دارد؛ حالا چه رسد به فروش ضایعات که ذاتاً هیچ قیمت مشخصی ندارد و چون تا پیش از شروع کار سایت تفکیکان هیچ مرجع مورد اعتمادی برای کارشناسی قیمت ضایعات وجود نداشت؛ معمولا به صورت توافقی قیمت‌گذاری صورت می‌گرفت که در این میان به خاطرعدم آگاهی مردم از ارزش ضایعات، مسائلی مثل کلاهبرداری هم زیاد اتفاق می‌افتاد.

از این رو ذهنیت اکثر جامعه نسبت به فعالان حوزه ضایعات و خریداران ضایعات، ذهنیتی منفی است و این باعث شده حتی اگر ضایعات را با قیمت مناسبی هم بفروشند، باز خیال‌شان راحت نباشد.

گرچه این طبیعی است که خریدار بخواهد با پایین‌ترین قیمت ضایعات شما را بخرد و از ناآگاهی فروشنده نسبت به قیمت ضایعاتش سود بیشتری ببرد و این مشکل با آگاه شدن ما نسبت به قیمت واقعی ضایعات‌مان خود به خود حل خواهد شد.

به خاطر همین مسائل، وجود مرجعی قابل اطمینان که به کارشناسی و قیمت‌گذاری منصفانه ضایعات در کشور بپردازد امری واجب بوده و از همین رو سایت تفکیکان برای حل کردن مشکل قیمت‌گذاری ضایعات به شما کمک می‌کند.

مشاورین متخصص ما به شیوه‌های که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، برای ضایعات شما قیمت کارشناسی و به روز پیشنهاد می‌کنند، مثلا قیمت ضایعات آهن را برای شما تعیین می‌کنند تا شما با خیال راحت بتوانید ضایعات خود را به فروش رسانید.

کارشناسی قیمت ضایعات

کارشناسی قیمت ضایعات چه کمک دیگری به خرید و فروش ضایعات می‌کند؟

از آنجا که ضایعات ذاتاً قیمت مشخصی ندارد و معاملات ضایعات به صورت توافقی صورت می‌گیرد، بسیار پیش می‌آید که قیمت مد نظر خریدار و فروشنده اختلاف زیادی داشته باشد و این اختلافات به مشکلاتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، اضافه می‌شود و کار خرید و فروش ضایعات را سخت‌تر هم می‌کند.

وقتی مرجعی قابل اعتماد و بی‌طرف چون تفکیکان کار قیمت‌گذاری منصفانه و کارشناسی ضایعات را انجام می‌دهد، در اصل این اختلاف نظرها بر سر قیمت کاهش یافته و روند خرید و فروش ضایعات را آسانتر می‌کند و این کار باعث می‌شود زمان و انرژی ما سر بحث‌ها و جدل‌ها سر قیمت هدر نرود و بتوانیم راحتتر و سریعتر خرید و فروش کنیم.

دو روش کارشناسی قیمت ضایعات:

از آنجایی که قیمت‌گذاری ضایعات کاری تخصصی است و به جز فعالان کهنه‌کار ضایعات کمتر کسی هست که این تخصص را داشته باشد، مرجع مورد اعتمادی در کشور برای کارشناسی قیمت ضایعات وجود نداشت که مثلا قیمت ضایعات مس را تعیین کند و به این خاطر سایت تفکیکان لازم دید تا با توجه به تجربه چندین‌ساله و تخصص در این حوزه، به کارشناسی قیمت ضایعات بپردازد و اوضاع نابسامان خرید و فروش ضایعات را سامان بخشد.

از این رو با دو روش در خدمت شماست تا حدود قیمت کارشناسی شده و به روز ضایعات را به شما پیشنهاد کند.

روش اول: ارائه کارشناسی قیمت ضایعات در سایت تفکیکان

در این روش وقتی شما ضایعات خود را در سایت تفکیکان قرار می‌دهید کارشناسان تفکیکان با توجه به نوع ضایعات و ارزش به روز آن، حدود قیمت این ضایعات را برای شما مشخص می‌کنند و شما می‌توانید با توجه به این قیمت کارشناسی شده، ضایعات خود را قیمت‌گذاری کنید.

لازم به ذکر است که تفکیکان قیمت حدودی کارشناسی شده را به شما پیشنهاد می‌دهد و این خود شما هستید که قیمت نهایی را تعیین می‌کنید، در ضمن این قیمت پیشنهادی فقط به شما نشان داده می‌شود و خریدار نمی‌تواند آن را مشاهده کند.

البته این نکته مهم است که بدانید این قیمت‌گذاری بر اساس عکس‌های ضایعاتی که در سایت قرار می‌گیرد تعیین می‌شود و لازم است از ضایعات خود، عکس‌های واقعی که به خوبی و از همه طرف ضایعاتتان را نشان می‌دهد در سایت بارگذاری کنید تا قیمت‌گذاری کارشناسان دقیق‌تر انجام شود.

روش دوم: کارشناسی قیمت در محل برای بارهای ضایعاتی سنگین

وقتی مقدار ضایعات زیاد است لازم می‌شود تا کارشناسان تفکیکان به صورت حضوری بار ضایعاتی شما را بررسی و قیمت‌گذاری کنند تا قیمت پیشنهادی دقیق‌تر باشد و با خیال راحت ضایعات خود را به فروش رسانید. کارشناسی قیمت ضایعات به صورت رایگان انجام می‌شود و فقط مبلغی مشخص بابت ایاب و ذهاب از شما گرفته می‌شود. در این مورد می‌توانید با مشاورین سایت که آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند تماس بگیرید.

کارشناسی قیمت ضایعات

مروری بر اهمیت وجود مرجعی قابل اعتماد برای کارشناسی قیمت ضایعات:

نبود قیمت کارشناسی شده برای ضایعات باعث شده مشکلات زیادی در خرید و فروش ضایعات ایجاد شود و فروشندگان ضایعات نتوانند با خیال راحت به فروش ضایعات خود بپردازند.

علاوه بر این، نامشخص بودن قیمت برای کسانی که در این حوزه تخصصی ندارند باعث شده افراد سودجو دست به کلاهبرداری‌های زیادی در این حوزه بزنند و ذهنیت عمومی را نسبت به خریداران ضایعات منفی کنند و نتوانند با اطمینان خاطر ضایعات خود را بفروشند.

از طرفی وجود قیمتی مشخص و کارشناسی شده باعث می‌شود تا هر دو طرف معامله سریعتر و آسانتر به توافق برسند و زمان کمتری را صرف چانه‌زنی‌های بی‌مورد کنند.

با توجه به این موارد وجود مرجع قابل اعتماد و متخصصی چون تفکیکان که به کارشناسی قیمت ضایعات به صورت تخصصی پرداخته و این کمبود کشور را برطرف کرده می‌تواند راه حلی اساسی برای حل همه این مشکلات باشد.